Yaşam

‘Boğa Boğa’: Kıvanç Tatlıtuğ dağınık masayı topladı

Başrollerini Kıvanç Tatlıtuğ ve Funda Eryiğit’in paylaştığı “Boğa Boğa” ilk kez 42. İstanbul Sinema Festivali kapsamında seyirciyle buluştu. Film 21 Nisan prestijiyle Netflix’te de yayınlandı.

“Boğa Boğa”, İstanbullu iş adamı Yalın (Kıvanç Tatlıtuğ) ve eşi Beyza’nın (Funda Eryiğit) bir mali skandaldan sonra Assos’ta bir köye taşınmasıyla başlar. İlerleyen sahnelerde Yalın’ın şirketinin yatırım amacıyla insanların parasını aldığı ve taşındıkları yer dahil birçok kişiyi mağdur ettiği ortaya çıkıyor. Köye geldikleri andan itibaren köyün yerlilerinden jandarmaya kadar çok sayıda kişi Yalın’a tehditkar bir şekilde yaklaşır. Sinemanın asıl gerilimi Yalın’a ‘mağdur edilen’ gençlerden birinin saldırısına uğramasıyla başlar.

.

Film Yalın’ın gerçekte kim olduğunu göstermeye çalışsa da eksik, karakteri bir televizyon haberinde görene kadar ne yaptığını anlamıyoruz bile. İyi mi kötü mü? Şimdi ne yapmak istiyor? Hiçbir bilgimizin olmamasının yanı sıra, bir fikir oluşturacak alt bilgiye de sahip değiliz.

Beyza’nın hikayedeki rolü/katkısı yok denecek kadar azdır. Beyza’nın Yalın’ı sinemanın son sahnelerinde bildirdiği tartışmadan öğrensek de bu bilgi hikayeye bir şey katmıyor. Bu tartışma izleyiciyi ikna etmiyor çünkü Beyza karakteri uygun yazılmamış. Beyza, Yalın’ı neden şikayet etti? Hapishanede tek başına olsaydı, neden onun geri dönmesini beklesindi? Neden ailesini geride bırakarak Yalın’ın yanında kalmıştır? Senaryo bunların hiçbirine seyirciye cevap vermiyor.

.

İnandırıcılık sorunu olduğunu düşündüğüm “Bull Taurus”un gerilim yönüne gelince… Sinemanın vermek istediği manevi gerilimi seyirciye hissettirdiğini düşünüyorum. Sinemadaki imajıyla sosyal medyada Erkan Baş’a benzetilerek gündem yaratan Kıvanç Tatlıtuğ, böylesine ‘karanlık’ bir rolde çok iyi iş çıkarmış.

Ayrıca film, borçları nedeniyle banka önünde kendilerini yakan mağdurlar gibi örnek ve mesajlarla ülke gündemine de değinmeden geçmiyor.

.

Senaryosunu Hakan Günday’ın yazdığı sinemanın yönetmen koltuğunda Onur Saylak oturuyor. Daha önce “Daha İyi”, “Uysallar” ve “Şahsiyet” gibi yapımlarda birlikte çalışan Günday ve Saylak’ın yapımları ile “Boğa Boğa”yı karşılaştırdığımızda hem içerik hem de sinematografide düşüş olduğu gözden kaçmıyor. Sinema sadece bir Netflix sineması olarak bakılırsa platform üzerinde yapılan çalışmaların ortasında üst sıralarda kendine yer bulabiliyor.

Sona geliyoruz… “Boğa Boğa” filmin tamamından daha uygun bir kare ile bitiyor. Son sahneyi izlerken keşke senaryodaki bütün eksiklikler tamamlansa ve bu sahnenin hakkı verilse.

Ne diyelim… Umarız tablo bir daha bozulmaz.

haberhamamozu.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Vip elit istanbul escort bayan numaraları
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Hürriyet Escort
Gökçeali Escort
Dumlupınar Escort
Maslak Escort
İnönü Escort
Aşık Veysel Escort
Oruçreis Escort
İcadiye Escort
Terkos Escort
Aydınevler Escort
Büyük Kılıçlı Escort
Derviş Ali Escort
Tozkoparan Escort
Gümüşsuyu Escort
Hürriyet Escort
Yeni Escort
Cankurtaran Escort
Rasimpaşa Escort
Emirgan Escort
Emirli Escort
Mustafa Kemalpaşa Escort
Akçaburgaz Escort
Sultanbeyli Escort
Kemankeş Karamustafapaşa Escort
Kocataş Escort
Kireçburnu Escort
Beşiktaş Escort
Ortaköy Escort
Beştelsiz Escort
Görele Escort
Esenkent Escort
Bağlarçeşme Escort
İmrahor Escort
Avcılar Escort
Çamlıbahçe Escort
Paşabahçe Escort
Çanta Escort
Tepeüstü Escort
Hekimbaşı Escort
Piripaşa Escort
Tahtakale Escort
Küçük Çamlıca Escort
Çilingir Escort
Elmalı Escort